چسب زنی در صنعت نجاری

بعد از برش و حکاکی چوب ، چسب زدن یکی از روش های مورد نیاز رایج در نجاری می باشد. نجاران ماهر درک بهتری از چگونگی برش قطعات چوبی و چسب زدن آن ها دارند.

چگونگی نحوه ی کار چسب چوب:

واقعیت این است که چوب ها از توده های زیاد فیبر تشکیل شده اند که با مونتاژ کردن و به هم چسباندن آن ها می توان این چوب ها را مورد استفاده عموم قرار داد . اگر چوبی میزان فیبر بیشتری داشته باشد، آن چوب سنگین تر و سخت تر است و استحکام بیشتری دارد.

چسب های جدید به این گونه است که از ساختار چوب به خودی خود قوی تر عمل می کند، که این چسبندگی  نه تنها در بیرون چوب مقاومت ایجاد می کند و باعث اتصال آن ها می شود بلکه از درون ساختار هم باعث چسبندگی می شود.

این نکته مهم است که چه روندی از چسب زنی را برای هر ساخت و سازی انجام می دهید.
نفوذ چسب به داخل چوب می تواند تحت تاثیرسرعت انجام کار قرار بگیرد. البته مقدار درجه ی نفوذ مستقیما به نوع و مقدار سختی چوب بستگی دارد.

معمولا چوب های نرم منافذ زیادی دارند که به چسب اجازه ی نفوذ بیشتر و عمیق تری را نسبت به چوب های سخت می دهند. منافذ چوب های سخت اجازه نفوذ چسب های جدید را به داخل فیبرهایش برای چسبیدن قوی می دهد.
شما می توانید قوی و مستحکم بودن چسب را با مدت زمان خشک شدن آن بسنجید. مثلا چسب هایی که مدت زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارند، نفوذ عمیق تر و بیشتری به درون چوب دارند و درنهایت باعث اتصال های قوی تر می شوند. این چسب ها معمولا حاصل مواد تشکیل دهنده و فرمول های مختلفی هستند که باعث مستحکم شدن مفاصل می شوند.

چسب چوب نجاری

این چسب هم به صورت مخلوطی از مواد شیمیایی و هم به صورت پودری به رنگ سفید و قهوه ای وجود دارد. زمان خشک شدن این چسب  به دمای محیط وابسته است ،که بین 2 تا 12 ساعت می باشد. این چسب در قسمت داخلی درها و در لایه های الوار و تخته ها، مبلمان و …کاربرد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *